قیمت رنگ آکریلیک ساختمان

قیمت رنگ آکریلیک ساختمان رنگ های آکریلیک از جمله رنگ های ساختمانی هستند که بر پایه آب بوده و امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده و به سرعت خشک می شود.

قیمت رنگ آکریلیک ساختمان

بشر از دیرباز دائما به دنبال تغییر و تنوع بوده و از یکنواختی و رکود به شدت فراری. با توجه به شرایط و گذر زمان و پیشرفت صنایع و تکنولوژی یکی از این تغییرات در حوزه رنگ به وجود آمده است. سالیان متمادی رنگ های روغنی و پلاستیک مورد استفاده بودند، اما با پیشرفت در زمینه رنگ و رزین رنگ های آکریلیک نیز وارد بازار شدند.

از دیرباز رنگ و رنگ آمیزی یکی از نکاتی بوده  که در نما و زیبایی بخش های داخلی و خارجی ساختمان و محیط تاثیر به سزایی داشته است . رنگ آمیزی علاوه بر تغییری که در جلوه ظاهری محیط ایجاد می کند، باعث تغییر روحیه و نشاط نیز می‌شود.

یکی از رنگ هایی که اخیرا در بین افراد بسیار مورد استقبال قرار گرفته است رنگ‌های آکریلیک است. این رنگ ها به دو دسته پایه حلال و پایه آب تقسیم می‌شوند. رنگ های پایه حلال برای رقیق شدن نیاز به حلال های شیمیایی دارند ولی حلال های پایه آب برای رقیق شدن نیاز به هیچ گونه حلال شیمیایی ندارند و با آب رقیق می شوند.

رنگ های آکریلیک دارای دوام و چسبندگی بالایی هستند. این رنگ ها ابتدا در صنعت اتومبیل سازی مورد استفاده قرار گرفتند ولی با گذشت زمان در نقاشی ساختمان نیز مورد استفاده قرار گرفتند. رنگ های آکریلیک پایه آب به دلیل اینکه نیاز به حلال های شیمیایی ندارند فاقد هر گونه بویی هستند و هیچ گونه آسیبی به محیط زیست نمی رسانند.

رنگ های آکریلیک پایه آب، به سرعت خشک می‌شوند و پس از خشک شدن پوسته ای سخت و با دوام بر روی سطح مورد استفاده ایجاد می کنند. اما توجه به این نکته ضروری است این رنگ ها از انعطاف پذیری و براقیتی که رنگ های آلکیدی دارند، برخوردار نیستند. این رنگ ها از غلظت بالایی برخوردار بوده و پوشش دهی خوبی نیز دارند. به دلیل انعطاف پذیری بالایی که دارند بر روی سطوح مختلفی مانند کاغذ، پارچه و کفش، گچ، چوب، خمیر و … قابل استفاده هستند. این رنگ ها هم در نمای داخلی و هم در نمای خارجی قابل استفاده هستند.

ویژگی‌های رنگ‌های آکریلیک

1- تنوع بسیار بالا در رنگ

2- پوشش دهی بالا و غلظت مناسب

3- انعطاف پذیری مناسب و چسبندگی بسیار بالا به سطوح

4- قابل استفاده بر روی سطوح گچی، سیمانی، صفحات کناف و …

5- ایجاد پوشش ضد رطوبت

6- دوام و ماندگاری بالا

7- مقاوم در برابر اشعه uv

8- اجرای سریع و راحت

9- مقاوم در برابر ضربه و سایش

10- فاقد بو و سازگار با محیط زیست

11- سرعت خشک شوندگی بالا

موارد استفاده رنگ‌های آکریلیک

1- استفاده به عنوان رنگ های ساختمانی

2- قابل استفاده به عنوان رنگ ترافیکی

3- استفاده در زمینه رنگ های هنری

4- استفاده به عنوان رنگ استخری

5- طراحی پارچه

اجرای این رنگ بسیار ساده و راحت بوده و با غلتک، قلم مو و اسپری قابل اجرا است و با توجه به سرعت خشک شدن بالا و بدون بو بودن گزینه ای مناسب برای مواقعی است که با کمبود وقت مواجه هستیم و از لحاظ اقتصادی نیز بسیار مقرون به صرفه است. این رنگ پس از خشک شدن قابلیت اجرا مجدد با رعایت فاصله زمانی مناسب را دارد.

برای استفاده از این رنگ ها سطح باید کاملا تمیز باشد و در صورت نیاز باید از پرایمر استفاده کرد. رنگ را قبل از استفاده باید به خوبی مخلوط کرد. سطح مورد استفاده باید خشک و عاری از هر گونه رطوبت باشد.

برای تهیه انواع رنگ آکریلیک با بهترین کیفیت و قیمت مناسب با کارشناسان فروش بازرگانی رادین در ارتباط باشید.

 

 

قیمت رنگ آکریلیک ساختمان

 

 

 

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

اولین نفری باشید که امتیاز ثبت می کند 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما