قیمت رنگ ضد خزه

قیمت رنگ ضد خزه رنگ های ضد خزه از رنگ ها و پوشش هایی دریایی هستند. این رنگ ها برای جلوگیری از رشد خزه ها و کشتی چسب ها بر روی بدنه شناورها، کشتی ها، سکوها و سازه های نفتی استفاده می شوند.

قیمت رنگ ضد خزه

استفاده از رنگ های ضد خزه در صنایع دریایی بسیار رایج است. رنگ های ضد خزه بر روی قسمت های مختلف کشتی و سازه های دریایی که در تماس مستقیم با آب هستند استفاده می شوند. استفاده این رنگ ها از خزه گرفتن سطح و بدنه کشتی ها، و سازه های دریایی جلوگیری می‌کند.

خزه هایی که بر روی بدنه کشتی و سازه ها می چسبند از بارناکل ها، جلبک ها و مواد لیز و لزج به وجود می آیند. چسبیدن خزه ها به سطح باعث ایجاد لایه ای چسبنده بر روی بدنه کشتی ها و سازه ها می شود. برخی از این مشکلات عبارتند از  افزایش زبری سطح و اصطکاک در حین حرکت کشتی، افزایش مصرف سوخت و افزایش هزینه تعمیرات به دلیل تخریب بدنه، افزایش خوردگی و همچنین اتلاف وقت جهت تعمیرات

در صورتی که رنگ های ضد خزه به درستی انتخاب شوند می توانند تاثیر مثبتی بر عملکرد کشتی داشته باشند. انتخاب صحیح این رنگ ها باعث افزایش قدرت مانور کشتی می‌شود. بهره وری جهت مصرف سوخت را حدود 35 تا 40 درصد افزایش می‌دهد. در نتیجه منجر به کاهش هزینه های سوخت و انتشار گازهای گلخانه ای می شود.

انواع پوشش های ضد خزه
1- سیستم رزین محلول-خزه‌کش محلول

رنگ های این گروه عموما به عنوان رنگ های ضد خزه معمولی شناخته می‌شوند. در این سیستم محلول خزه کش همزمان با انحلال رزین در آب حل می‌شود. این فرآیند باعث می‌شود تا ماده خزه کش تازه به طور مرتب در معرض آب دریا قرار بگیرد. در این سیستم سرعت رها شدن مواد خزه کش کنترل شده نیست و در ابتدا سرعت رها شدن مواد خزه کش زیاد و پس از مدتی این سرعت کم می شود به طوری که مدت عملکرد مفید سیستم بین 6 تا 12 ماه است. این اتفاق باعث کاهش عملکرد سیستم ضد خزه می شود. مدت زمان کارکرد مفید این نوع سیستم ضد خزه پایین تر از دیگر انواع سیستم ها است.

2- سیستم رزین نامحلول-خزه کش محلول

رنگ های این گروه معمولا با عنوان رنگ های ضد خزه با عمر بالا شناخته می‌شوند. در این سیستم رزین نامحلول می باشد ولی خزه کش به آرامی حل می شود. در اين نوع از سيستم هاي ضد خزه پوشش داراي خاصيت آب دوستي است. این ویژگی موجب كشيده شدن آب به داخل خلل و فرج پوشش مي شود. کشیده شدن آب به داخل خلل و فرج به آزاد شدن دائمی بايوسايد (میکرواورگانیسم ها یا مواد شیمیایی که برای نابودی هرگونه میکروب، باکتری، کپک و قارچ مضر به کار برده می شوند) از عمق پوشش كمك مي كند.

در نتیجه ی این فرایند یک فیلم متخلخل در اثر جدا شدن ماده خزه کش بر جای می ماند و امکان خروج خزه کش های زیرین را فراهم می کند.البته نفوذ آب در این ماتریس متخلخل با گذشت زمان کاهش می یابد یعنی تراوش خزه کش در مدت زمان کارکرد آهنگی خطی ندارد در نتیجه در روز های اولیه کاربرد پوشش ضد خزه، بايوسايد ها به میزان زیادی تراوش می شود و در پایان عمر مفید سیستم هنوز پس مانده ای از اين مواد سمی در عمق پوشش وجود دارد. حداکثر عمر مفید این نوع رنگ های ضد خزه بین 16 تا 24 ماه برای ضخامت فیلم خشک 150 میکرون است.که می توان این ضخامت را با دو لایه رنگ کاری تامین کرد. از محاسن اين نوع سيستم نيز مي توان به مقاومت مكانيكي بالا‏، مقاومت در برابر محيط خارجي و مقاومت در برابر كراكينگ اشاره كرد.

3- پوشش های خود صیقل شونده

این گروه به عنوان پوشش های فدا شونده شناخته می‌شوند. ويژگي مهم آن كنترل شوندگی فرآيند رها شدن ضد خزه است. در اين پوشش ها بر خلاف انواع سنتي تر ‏ بايوسايد و بستر پليمري با هم يك  پيوند شيميايي برقرار می‌کنند. در نتيجه تشكيل يك فاز يا در واقع يك ماده واحد را مي دهند كه در اثر تماس با آب دريا هيدروليز شده و ماده سمي آن فعال مي گردد.

اين پوشش ها به دليل صيقل شدن دائمي و منظم در تماس با آب دريا كه در نتيجه واكنش سطح پوشش با آب است به طور منظم ماده سمي آزاد مي كند كه نتيجه آن كارايي سيستم به طور يكنواخت و موثر در تمام مدت عمر مفيد آن است.

براي سيستم هاي مبتني بر ضدخزه خود صيقل شونده عمر مفيد حدود 60 ماه تخمين ضده مي شود كه البته به عوامل متعددي از جمله ضخامت پوشش.سرعت حركت شناور.شوري آب دريا و حتي دماي آب بستگي دارد.

4- سیستم های خزه رهاساز

جدیدترین نوع پوشش ضد خزه هستند. در این نوع از پوشش های ضد خزه، رها سازی ماده خزه کش در کار نخواهد بود و در عوض به دلیل پایین آمدن انرژی سطح پوشش، خزه ها توانایی چسبیدن به سطح را نخواهند داشت. و در صورت چسبیدن ، با حرکت شناور و ایجاد سایش در اثر حرکت آب از روی سطح کنده می شوند. به همین سبب این نوع از پوشش ها از نظر زیست محیطی سازگاری بیشتری با محیط زیست دریاها داشته و بیشتر مورد توجه است. نوع رزین و خاصیت آن در این نوع از پوشش های ضد خزه با دیگر پوشش ها کاملا متفاوت است.

نکته قابل توجه در این نوع از پوشش های ضد خزه رعایت حد بحرانی سرعت حرکت شناور است. چرا که به دلیل عملکرد ویژه این نوع از ضد خزه ها، سرعت بالا تر می تواند به همراه چسبندگی کم سطح، اتصال خزه ها را بسیار دشوار کند. به طور کلی می توان گفت این نوع از سیستم های ضد خزه برای شناور ها و قایق های تندرو کارایی بالاتری دارد.

اگر می خواهید بهترین نوع این محصول را با قیمتی ارزان خریداری کنید کافی است که این وب سایت را به خاطر بسپارید. با سفارش این محصول به فروشندگان اصلی، بهترین نوع رنگ ضدخزه  را با قیمتی مناسب و ارزان سفارش دهید. همچنین می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان فروش بازرگانی رادین بهره‌مند شوید.

قیمت رنگ ضد خزه

 

 

 

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

اولین نفری باشید که امتیاز ثبت می کند 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما